donderdag 12 februari 2015

Boris - Rely On Me (2004)
















Boris Titulaer (Venlo, 3 oktober 1980), tegenwoordig bekend als Bo Saris, is een Nederlands zanger en de winnaar van het televisieprogramma Idols in het seizoen 2003/2004.
Titulaer was al jong met muziek bezig. Zijn vader was een bekend jazzmuzikant. Na zijn middelbare school (College Den Hulster) werd hij op zijn 17e toegelaten tot de voorbereidende klas van het conservatorium in Maastricht, maar hij maakt deze studie niet af. In plaats van zich bezig te houden met theorie van muziek, houdt Boris zich liever bezig met de praktijk.
In 2001 maakte hij deel uit van de soulformatie Sofuja (een afkorting van soul, funk en jazz).
Twee nummers van zijn debuut album “Rely On Me” hebben reeds de nummer één positie gehaald in de Top40 (‘When you think of me’ en ‘My special Girlfriend’). Van de tien andere liefdesliedjes heeft Boris er twee zelf geschreven, ‘Wasting Time’ en ‘Why Are People Running’. Deze twee zijn beide iets meer laydown soul dan de andere nummers. De vijftig minuten worden afgesloten met een cover van Donny Hathaway’s ‘For All We Know’. Als Boris gewoon lekker zijn eigen ding blijft doen en zich niks aantrekt van de muziektrends dan heb ik er veel vertrouwen in.

Tracklist

01. When You Think of Me  (3:46)
02. One Girl  (4:02)
03. Special  (3:47)
04. Rely on Me  (4:25)
05. Wasting Time  (3:35)
06. Places to Kiss You  (2:57)
07. Twisted  (5:06)
08. Take Me to Heaven  (3:55)
09. Cordelia  (4:12)
10. M.S.G.  (3:59)
11. Why Are People Running  (4:30)
12. For All We Know  (4:31)

Notes
Genre:  Pop, Soul
Tijdsduur:  48:45
Label:  BMG

Geen opmerkingen:

Een reactie posten