donderdag 21 december 2017

Peter Koelewijn - Een Gelukkig Man (2009)

Na 25 jaar in 2009, bracht Peter Koelewijn weer een album uit met uitsluitend nieuw materiaal. Koelewijn werkt ruim anderhalf jaar aan "Een Gelukkig Man" en neemt de dertien liedjes op met een basisbezetting die bestaat uit gitaar, bas, drums, piano en orgel, een enkele keer aangevuld met saxofoon en viool.
Geen groot orkest, geen bombast, alleen het herkenbare geluid van Koelewijn met een band als omlijsting van liedjes met verhalende, ontroerende, nostalgische en soms schokkende teksten.
 In het toegankelijke poprockgeluid van "Een Gelukkig Man" verraadt zich de ervaren producer die altijd de radioprofielen in zijn achterhoofd houdt. 
Gelukkig is daar die uit duizenden herkenbare rafelige stem met de charmante zachte g. Net als dertig jaar terug legt Koelewijn zijn zielenroerselen vast in trefzeker proza dat voor iedereen te begrijpen is, daarmee lijnrecht ingaand tegen de trend van de meer wollige poëzie in Nederpopteksten door groepen als Bløf, Acda & De Munnik en Van Dik Hout. Koelewijn laat op zijn achtenzestigste nog één keer horen hoe het moet.

Tracklist

1.  Een Gelukkig Man  (4:56)
2.  Alles Wat van Waarde Is, Is Weerloos  (3:59)
3.  Ik Heb Je Nog voor Geen Minuut Gemist  (4:44)
4.  Ik Kan Niet Dansen  (4:22)
5.  Mijn Hart Wil Niet Meer Met Mij Praten  (3:38)
6.  Morgen Is Nog Zo Onzeker  (4:32)
7.  St. Maarten  (4:37)
8.  Zo Bang Om Te Vliegen  (3:47)
9.  Respect  (3:33)
10.  Vlij Je Hart Dicht Tegen Mijn Hart  (3:31)
11.  Jij Is Mijn Lief  (4:48)
12.  Iets Ten Westen van de Zon  (3:36)
13.  Hou Me Heel Stevig Vast  (3:59)

Credits
Notes

Released:  2009  
Genre: Rock, Pop 
Style: Soft Rock, Ballad 
Tijdsduur: 54:02

Label - Coolwine Music ‎

Geen opmerkingen:

Een reactie posten