zaterdag 25 juli 2015

Sarah - Wat Ik Wil (2000)

Sarah Geels (Velsen-Zuid, 20 februari 1978) is een Nederlandstalige zangeres die hits scoorde met onder andere 'Ik Laat Me Gaan', 'Labyrint' en 'Liever'.
Ze speelde onder meer in de tv-musical Hé, Dat Kan Ik Ook van Marjan Berk en Ruud Bos. Hierdoor werd zij opgemerkt door Eric Corton, die haar een paar keer liet optreden met zijn band en haar in contact bracht met het producersduo Tom Sijmons en Ramon Braumuller van Virtual Noise Studio's. Samen werkten ze een jaar lang aan de ontwikkeling van een eigen stijl: eigentijdse Nederlandstalige dancemuziek, gebracht in een totaalpakket van muziek, video en internet.
Sarahs eerste videoclip 'Ik laat me gaan' werd geregisseerd door filmmaker Paul Vos.
De plaat werd een bescheiden hitje. Sarah's eerste en enige album “Wat ik wil“ verscheen in maart 2000 bij BSUR Records.
Sarah, overigens de dochter van Laurens Geels (filmproducent van o.a. Flodder, Amsterdamned, etc.), wist ook wel dat ze het vooral van haar hoofd en lijf moest hebben dus na de slappe dansmuzak volgde al snel een kinky fotoshoot in het fraaie ‘literaire fotoboek’ Heldinnen van Eric van de Elsen en Ronald Giphart. Hierin ook foto’s van o.a. Sophie Hilbrandt, Birgit Schuurman en Carice van Houten.
Sja, Sarah. Slachtoffer van een mislukte marketingstunt. Geflopt als zangeres en “merknaam”, maar geslaagd als sexy naaktmodel anno 2003. Wie weet maakt ze ooit nog eens comeback.

Tracklist

01.  Labyrint   (3:54) 
02.  Vogelvrij   (4:45) 
03.  Ik Laat Me Gaan   (3:45) 
04.  Ik Besta   (3:15) 
05.  Liever   (4:38) 
06.  Verlangen   (4:12) 
07.  Wat Ik Wil   (4:25) 
08.  Vuur En Water   (7:58) 
09.  Waas Van Licht   (4:18) 
10.  Onderweg   (3:40) 
11.  Ik Laat Me Gaan (Akoestisch)   (3:41)

Credits
Backing Vocals – Cindy Lensvelt
Bass – Huig Ouwehand
Acoustic Guitar, Electric Guitar – Peter Tiehuis
Keyboards – Edwin Schimscheimer
Rap – Christien Oele
Violin – Fabiana Engelspel
Soprano Saxophone – Tom Beek
Guitar – Peter Scholtens
Bass – Xander Buvelot
Guitar – Tom Sijmons
Drum Programming, Synthesizer, Keyboards – Tom Sijmons
Drum Programming, Synthesizer, Keyboards, Percussion – Ramon Braumuller
Other [Styling] – Nicole de Werk
Art Direction – Pascal Duval
Photography By – Eric van den Elsen
Producer, Arranged By, Mixed By – Ramon Braumuller, Tom Sijmons

Notes
Genre:  Pop
Length:  51:25
Label:  BSUR Records

Geen opmerkingen:

Een reactie posten